kolmapäev, 1. juuli 2009

Talis Kitsingu EKSKLUSIIVNE PIHTIMUS Trend24-le
Postitas: Talis Kitsing. Aeg: 11.06.08 00:00. Kommentaare pole.
Mis siis tegelikult Iirimaal juhtus. Foto: Erakogu Telestaar Talis Kitsing räägib lõpuks ometi ausalt ära, miks ta Iirimaale läks ja miks sealt nii kiiresti naases.
Parim sõbranna kutsus IirimaaleMa arvan, et seda lugu peaks rääkima päris algusest. Olen kaalunud Iirimaale mõneks ajaks tööle minemist juba aastaid. Ilmselt sai see alguse sellest, kui minu üks parimaid sõbrannasid sõitis kuus aastat tagasi Iirmaale tööle.Ta on kõik need aastad käinud siin Eestis külas ja me oleme püüdnud maksimaalselt koos olla. Ma olen tema sõpradest üks väheseid, kellega ta alati Eestis kohtub. Ta on mind korduvalt Iirimaale kaasa kutsunud. Olen lubanud, et tulen kunagi, kuid alles siis kui mul Eestis midagi pooleli pole. Spordiklubi tegevus ja aktiivne osalemine erakonnas olid peamised takistused. Selle aasta mais tuli üle pika aja võimalus lõpuks ära sõita.Pole varem lennukiga lennanud Täiesti juhuslikult rääkis üks minu klientidest kasiinos, et plaanib minna Iirimaale turvatööle. Mind hakkas asi huvitama ja uurisin, mida peab selleks tegema, et sinna tööle pääseda. Selgus, et kindlasti on vaja politseist tõendit, et pole kohtulikult karistatud, koolilõputunnistust ja koopiaid kõikidest diplomitest.Nädal hiljem läksin koos paberitega inglisekeelsele töövestlusele. Järgmisel päeval sain meili teel positiivse vastuse. Päev hiljem helistati ja uuriti, millal lennata saan.Ma ei tahtnud üksi minna, sest pole ju varem kunagi Iirmaal käinud. Ega üldse nii kaugel. Kõige kaugem punkt, kus olin varem käinud, on Moskva. Mulle öeldi, et ma pean paari nädala jooksul ära lendama, muidu kaob võimalus üldse. Mul tuli lennata üksi, üks sõber tuli lennujaama saatma. Ma ise polnud ju varem kunagi lennanud!Lahke naisterahvas aitas võõral maal orienteerudaLennuki peal hakkas üks iirlanna minuga juttu ajama. Tuli välja, et tal on kutt Eestist pärit. Tüdruk sõitis Iirimaale ja tema kutt talle paar nädalat hiljem järgi. Ta räääkis oma elust ja eks mina siis räääkisin osaliselt oma asjadest. Rääkisin ,et olen kickpoksi treener ja lähen Iirmaale mõneks ajaks turvatööle. Ta sattus sellest poksiteemast nii vaimustusse ja soovitas mul Iirmaal oma trenn käima panna. Maandudes aitas ta mul lennujaamas orienteeruda. Tema oli ka see, kes helistas mu Iirimaal olevale otsesele ülemusele, et ta mulle lennujaama vastu tuleks. Mõne aja pärast saabuski üks sõbralik kutt turvafirma Securway autoga.Ta sõidutas mu ühte majja, kus elasid eestlased. Kutid muidugi tundsid mu kohe ära. Üks põhjustest, miks ma tegelikult ära sõitsin oli ka see, et olen hakanud igatsema privaatsuse järele.Kuulsusele ei anta privaatsustMa ei saa Eestis praktiliselt kuhugi rahulikult minna ilma,et inimesed ära ei tunneks. Ilmselt Narva ja Sillamäe on vaid sellised linnad, kus ma saan rahulikult tundmatuna ringi käia. Nii et privaatsuselootus oli sisuliselt kadunud. Eesti kutid Iirimaal muidugi olid väga sõbralikud ja rääkisid kohe oma kurvast saatusest. Nad ütlesid, et on pettunud firmas - lubati turvatööd muuseumides ja kunstigaleriides, aga nemad on olnud sellisest kohtades nagu narkovõõrutuskliinik, sünnitushaigla, vaimuhaigla, süstalde vahetuspunkt ja surnukuur.Töökoht oli normaalnePeale seda infot tahtsin esimest korda koju. Eestis turvatöötajana töötades olen olnud ju sellistel objektidel nagu Olümpia hotell, Liikluskindlustuse fond ja Chrysleri esindus! Otsustasin siiski enne ära oodata, mis minust seal saab. Paar päeva oli turvafirma kontoris koolitus, mille lõppedes sain ka diplomi. Enamus poisse jõi igal õhtul ja nad igatsesid Eesti järgi. Tegin tavaliselt nendega koos mõned õlled ning läksin magama. Kolmandal päeval helistati mulle kontorist ja kutsuti vormi järele. Kontoris anti mulle ka nädalagraafik. Iiimaal tehakse graafik nädalaks ja ka palka makstakse korra nädalas. Minu objekt asus sadamas. Poistelt kuuldu järgi sain aru, et mulle oli antud väga hea objekt.Turvamehetöö on nüri tööÖösel kui sadama parklas ringkäiku tegin märkasin, et sadama alale oli mitmest kohast üritatud sisse murda. See tekitas pisut kõhedust. Suht nüri töö on see turvameheamet ja ma esitasin endale küsimuse, et mida kuradit ma sellel saarel teen? Kas mulle meeldib see töö? Ei, ma tahaksin Eestis olla, ma tahan jaanitulele minna, ma tahan koju! Peale öist vahetust läksin „koju“ magama. Vähkresin paar tundi voodis, aga und ei tulnud. Magamata peaga objektile minna poleks väga arukas. Objekt on ju suhteliselt vastutusrikas. Magamata peaga tuleks raudselt mingi apsakas sisse. Panin riidese, läksin kontorisse ja ütlesin seal ühele naisterahvale konkreetselt, aga viisakalt: uni ei tule, tahan ära minna!Diagnoos: koduigatsusTa kutsus ühe teise tütarlapse mind ümber veenma. Rääkisin talle põhjalikumalt,kuidas ma ennast tunnen ja ta pani mulle diagnoosiks koduigatsuse. Ta soovitas paar päeva oodata ja alles siis otsustada. Ma tahtsin iga minutiga järjest rohkem Eestisse tagasi tulla. Lennukid sõidavad ju ainult kaks korda nädalas Iirimaa vahet. Poisid ei tahtnud, et ma ära sõidaks, aga lubasin, et peale jaanipäeva plaanin tagasi sõita. Ehk õnnestub saada objekt, kus on vähem vastutust ning arvan, et tulen tagasi.Iirimaa reis muutis sisemiseltMa olin nii õnnelik, kui ma Eestisse jõudsin! Roman Iiirimaalt helistas mulle järgmisel päeval ja teatas, et firmast öeldi, et nad ootavad mind alati tagasi ja kui ma sel aastal ei taha minna, võin teha seda ka järgmisel aastal. Oma vanasse töökohta võeti mind ka päevapealt tagasi. Ma arvan, et minu reis läks asja ette. Sain ju ikka turvakoolituse Iirimaal. Ja tegelikult muutis see reis mind sisemiselt. Minu lähituleviku sammud on tingitud sellest, et näen asju nüüd hoopis teise nurga alt. Võimalik, et lähen Iirimaale tagasi, sest ma ju lubasin. Ja tegelikult mulle meeldis ka seal, aga kõige parem on olla ikkagi kodus! Kommentaarid (0) Lisa kommentaar Tagasi avalehele

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar