kolmapäev, 1. juuli 2009

Raporteerin:Hannes Vana küla soosib Edgar Savisaart!

Raporteerin: Hannes Vanaküla on ustav Edgar Savisaarele!
Aeg: 06.04.09 15:36.


Olen Hannes Vanakülat tänu meediale märganud juba ammu. Suuremat huvi tema vastu tekitas "Pealtnägija" saade. Peale seda saadet esitas Keskerakond ka arupärimise tema ja ta sekti tegevuse kohta. Kuna politsei naeris selle idee välja, siis asusin ise huvi pärast asja uurima. Järgnevalt siis tuleb minu isiklik ja kindlasti subjektiivne nägemus Hannes Vanakülast ja tema õpilastest.
Alustuseks tahan ära mainida veel paar asjaolu, nimelt aastaid tagasi eksisin ma ära ühte kristlikku sekti. Üsna kiirelt tekkisid mul sektiga ideoloogilised erimeelsused, kuid sinna sattumine mõjutas minu elu jäädavalt. Nüüdseks olen tutvunud ka paljude teiste usuliste liikumistega ja olnud igati abivalmis "ajupesu" suhtes, kuid tulemus on alati olnud null. Ikkagi jääb alles vaid minu enda veendumus. Mul on lausa haiglane huvi sättida ennast ekstreemsetesse olukordadesse. Tänu sellele asusin lausa õhinal uurima Vanaküla liikumist.
Kontakti temaga sain läbi "Vaimumaailma", see on sellenimeline sait, kus erinevate usuliste veendumustega inimesed vaidlevad oma vaimsete tõekspidamiste üle. Ma ei julge küll ennast kristlaseks nimetada, kuid minu usuvundament põhineb siiski kristlusel. Ei julge peamiselt sellepärast, et mu elu pole olnud päris laitmatu ja seda viisakalt öeldes. Niisiis võtsin Vanakülaga meili teel ühendust ja esitasin talle paar küsimust. Ta andis oma telefoninumbri ja soovitas ühendust võtta. Küsimused olid seotud minu enda eluga ja mõnede kummaliste kogemustaga. Sain Hannes Vanakülalt päris huvitavaid vastuseid ning ta tegi ettepaneku kokku saada. Järgmisel nädalal läksingi talle külla. Tuli välja, et ka tema teab mind meedia kaudu. See teadmine lõi õhkkonna nagu oleksime vanad tuttavad. Ainus asi, mis mind tema puhul häiris oli see, et ta suitsetas väga palju. Esitasin talle küsimuse, et kuidas vaimsus ja suits omavahel kokku sobivad. Vanaküla tunnistas, et ega see hea ei ole. Ta seletas mulle lahti oma maailmanägemuse ehk siis paganliku maailmanägemuse nagu Hannes ise tavatseb öelda. Ja kinkis mulle ka oma raamatu " Maagia alustalad". Lugesin selle läbi kahe päevaga ja soovitan soojalt kasvõi silmaringi laiendamise huvides seda lugeda. Rääkisime Hannesega poliitikast ja usust. Meil oli üllatavalt sarnane suhtumine paljudesse asjadesse. Kuid oli ka suuri erinevusi. Nimelt Vanaküla leiab, et Piibel ei hari inimest. Mina seevastu leian, et kui võrrelda tema raamatut Piibliga, siis Piibel on kui teaduslik teos ja Vanaküla raamat nagu karjapoisi jutustus. Vanaküla seletas oma skeemi järgi lahti Eesti parteide värvilised kuuluvused. Ma ei hakka sellest pikemalt rääkima, sest see võib kiskuda liiga pikale ja võib ikkagi jääda arusaamatuks. Ta ütles, et poliitiliste liikumiste eesotsas peaksid olema võnkekandjad. Praegustest poliitikutest pidi võnkekandja olema vaid Savisaar, kellest Vanaküla väga lugu peab. Ta isegi sooviks otseselt Savisaarega koostööd teha. Ma ei jaga midagi võngetest aga leian, et need omadused, mis Savisaarest on teinud sedavõrd tugeva poliitiku, on talle antud jumala poolt. Nii et Savisaare suhtes on meil Vanakülaga ilmselt üksmeel. Täpsemalt kirjeldades on Savisaar Eesti poliitikas minu silmis sama tähtsusega nagu Muhhamad Ali poksis. Muhhamad Ali on küll teist värvi ja teist usku, kuid ikkagi on ta minu silmis legend. Peale esimest kokkusaamist soovitas Vanaküla mul veel osa võtta kõigi oma gruppide kokkusaamistest. Nimelt tema õpilased on jaotatud kolme rühma: Seeniorite grupp, noorte grupp ja seksigrupp. Sellel viimasel ei pidanud küll seksiga midagi pistmist olema. Noorte grupp tundus kuidagi depressiivne. Enamustel oli selline tõsine pilk ees ja nad kimusid suitsu sama tihedalt nagu Vanaküla ise. Seeniorite grupp meeldis mulle kõige rohkem, selline päris lõbus seltskond oli. Ja seksigrupis tõepoolest ei tegeletud seksiga, vähemalt mitte seekord kui mina seal viibisin. Kõikides gruppides räägiti poliitikast ja Eesti elust, õigemini sellest mis on valesti. Lisaks sellele räägiti ka asjadest millest ma mitte midagi aru ei saanud. See kõik oli jälle seotud värvidega. Nägin oma silmaga kuidas Vanaküla nõidus ja oma õpilasi ravis. Olen siiralt veendunud selles, et Kristuse poolt jäetud sõnum ei kutsu üles nõidasid põletama. Kõik jama mida on aastasadade jooksul jumala nimel tehtud, on inimeste välja mõeldud. Vanaküla puhul on tegemist minu ideoloogilise vaenlasega, kuid Piibel ju ütleb, et ka oma vaenlasi tuleb armastada. Vanaküla ravis ka mind korra, kuid mingeid muutusi ma peale seda ei märganud. Seetõttu ei tundnud ma ka hiljem ravitsemise suhtes erilist huvi. Mul nimelt on probleeme mäluga. Ma ei tunne paljusid inimesi ära aga see võib olla tingitud lihtsalt sellest, et mul on lai tutvusringkond. Vanaküla on väga negatiivne IRL-i suhtes ja arvab, et IRL tahab teda ja tema liikumist hävitada. Ka arvab ta, et " Pealtnägija" saade oli IRL-i tellimustöö. Mina isiklikult ei usu, et IRL-i Vanaküla tegevus eriti segab. Arvan, et Vanakülal on lihtsalt vaja vaenlast.
"Pealtnägijaga" seoses meenub mulle üks seik minevikust. Nimelt aastaid tagasi teenindasin kelnerina ühes vanalinna restoranis Vahur Kersnat ja tema kolme kaaslast. Nad rääkisid sellest kuidas ühte inimest kajastada saates. Hiljem nägin seda saadet ja Kersna tegi selle saate konkreetselt selle persooni huvidest lähtuvalt. Pool aastat hiljem süüdistati sama inimest mingis kelmuses. Vanaküla peab ennast jumalaks ja tema õpilastele see sobib. Ma arvan, et see pole mingi kuritegu. Vanakülal on haruldane oskus inimesi ära kuulata, ilmselt see on üks põhjus miks tema õpilased on leidnud tee tema juurde. Ma arvan, et igal inimesel on õigus kuuluda sinna liikumisse või erakonda kus ta ennast hästi tunneb. Lugesin eile netist seda kuidas Mikk Saart tümitati kommentaariumis Keskerakonda astumise pärast. Kelle asi see on millisesse erakonda keegi kuulub? Millal ometi hakkavad inimesed endast sedavõrd palju lugu pidama, et nad ei ela Mikk Saare ega kellegi teise elu vaid iseenda elu?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar