kolmapäev, 1. juuli 2009

Noortele tuleb tutvustada erinevaid spordialasid!
Postitas: Talis Kitsing. Aeg: 04.06.08 00:00. Kommentaare pole.
Ilmus mais 2008 Tallinna Teatajas
Talis Kitsing: Noortele tuleb tutvustada erinevaid spordialasidIdamaiste võitluskunstide treener Talis Kitsing rääkis Tallinna Teatajale oma teest spordis ja sportimistingimustest Nõmmel ning Mustamäel.
Kuidas jõudsid spordi juurde?
Mul on väga tore ema, kes on mind lapsest saadik erinevatesse ringidesseja trennidesse pannud. Esimene trenn oli ujumistrenn, kus käisin pea kaks aastat. Siis tuli laiskuse periood. Füüsiline vorm oli päris halb mitu aastat. Olin oma klassis enamustel aladel viimaste seas. Pikka aegaunistasin karate treeningutest, kuid mõnda aega olid karate trennid keelatud. Kui karate oli taas lubatud, hakkasin käima Jaanus Rahumäe juures Mainor Karate klubis treeningutel, olles siis 13-aastane.
Millised on sinu sportlikud saavutused?
25 aastaselt läksin ma poksitrenni. Olin ammu unistanud saada kickpoksijaks, aga sõbrad soovitasid enne poksiga tegeleda (kickboxing on süntees poksist ja idamaiste võitluskunstide jalalöökidest). Aasta hiljem läksingi kickboxingu trenni. 2002 ja 2003 tulin Eesti meistriks, 2003 sain kulla ka Tartus toimunud rahvusvahelistel võistlustel. Nende võitude tõttu oli mul õigus pääseda ka MM-le, kuid ala on nii alarahastatud, et just rahalistel põhjustel jäi minek ära. käesoleva aasta alguses alustasin taekwondo treeningutega.Kas sporti väärtustatakse Eestis ja pealinnas piisavalt?Ma ei poolda seda, et erinevaid spordialasid väärtustab riik ja omavalitsus ebavõrdselt. Kõiki peaks tunnustama. Näiteks, üks minu õpilastest tuli kickboxingus aastal 2006 juunioride klassis maailmameistriks. Kui teised omavalitsused premeerisid oma maailmameistreid: Margus Hunt, Heiki Nabi, Marko Luhamaa siis keskerakondlik Tallinna linnavõim seda ei teinud. Loodan, et tulevased Tallinnas võimul olijad hindavad sportlasi rohkem!
Kuidas Sa hindad sportimisvõimalusi Nõmmel ja Mustamäel?
Nõmmel on päris hea tervisejooksurada. Kuigi ise käin jooksmas kodu lähedal asuval staadionil Vilde tee 122 taga. Kahjuks staadioni korras olu kiita ei saa, loodetavasti Mustamäe linnaosa valitsus leiab võimaluse selle korrastamiseks. Veel on Mustamäe Linnosavalitsuse hoone all poksisaal, kus olen isegi aastaid trenni käinud tegemas, treener Rein Pajuri käe all. See saal ei kannata mittemingisugust kriitikat. Saal on väga räämas ja pesemisvõimalustest ning olematust ventilatsioonist ei tahaks ma üldse rääkidagi. Ise olen ma pikka aega teinud koostööd Mustamäe Avatud Noortekeskusega, kus noored saavad vaba aega veeta ja ka sportida. Olen korraldanud seal noortele tasuta kikkpoksitreeninguid. Treenerina olen nüüdseks Mustamäe noori treeninud kuus aastat.
Intervjueeris Sandra Nuudi

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar