kolmapäev, 1. juuli 2009

Talis Kitsing ihkab olla tundmatu poliitik
Postitas: Talis Kitsing. Aeg: 19.02.07 00:00. Kommentaare pole.
Talis Kitsing ihkab olla tundmatu poliitik
Talis Kitsing ihkab olla tundmatu poliitik

Tõsielusarjast „Baar” tuntuks saanud Talis Kitsing ihkab täna hoopis rahulikumat elu. Kickboxi treener Talis räägib siiralt senisest elust ja soovist riigikokku kandideerida.

Sinu näo ja nime seostatakse eelkõige tõsielusarjaga "Baar". Mille poolest Sa ise tahaksid tuntud olla?
Olen lapsest saadik tohutult armastanud kinos käia ja unistanud näitlejaametist. Käisin ka näiteringis ja mängisin ühes näidendis hunti, kuigi tahtsin mängida päkapikku. Aga kui päris aus olla siis ma ei tahakski enam tuntud olla. Paraku seostatakse mind peamiselt „Baari” saatega. Pilt, mis minust seal maaliti, on tegelikust isiksusest üsna kaugel. Kuid paljud saates öeldud mõtted on ka minu tegelikud mõtted, nagu näiteks usulised veendumused. Tahaksin, et inimesed näeks minus lihtsalt treenerit, kes huvitub poliitikast. Tahaksin olla tundmatu poliitik, kelle tegevus tooks võimalikult palju kasu Eesti inimestele.

Sa oled kahekordne Eesti meister ühes agressiivseimas spordialas - kickboxingus. Tänu millele oled Sa need tiitlid võitnud?
Olen juba varajasest noorusest tegelenud vahelduva eduga erinevate spordialadega. 13 aastaselt hakkasin tegelema karatega. Minu esimeseks treeneriks oli Jaanus Rahumägi, kes on praegu ju väga tuntud poliitik. Kickboxingus on erinevad alajaotused ja erinevalt poksist ei lööda seal alati täie jõuga. Olen tulnud Eesti meistriks ainult tänu stabiilsusele. Ma ei olnud nooremas eas spordis eriti andekas. Algklassides olin kehalises kasvatuses viimaste seas. Kui hakkasin tegelema karatega paranesid minu tulemused ka koolis. Tõusin mitmel alal esimese kolme sekka.

Nüüd oled Sa treener. Mida õpilastele õpetad, kas jõu abil konfliktide lahendamist või õiget eluviisi?
Minu õpilaste seas on mõned Eesti meistrid ja üks maailmameister. Nii mõnestki õpilasest on praeguseks saanud ka treener. Esimestel hooaegadel ajasin taga sportlikke tulemusi. Praegu on minu peamiseks eesmärgiks propageerida ning edendada sporti tervikuna. Ma ei poolda vägivalda, aga usun, et kickboxiga tegeleja on võimeline ohu korral ennast ka kaitsma. Ma ei ole kunagi treeningutel õpilasi õhutanud vägivallale.

Miks üha vanemad inimesed sinu treeningutes käivad? Naised?
Kickboxinguga ei ole kunagi hilja tegelema hakata. See on parim harrastuspordiala teistega võrreldes just sellepärast, et näiteks kergejõustikusse inimest 30. või 40. aastaselt minu teada ei võeta. Üks sõber rääkis, et Soomes pidid isegi pensonärid poksikotti taguma. Vigastusi praktiliselt ei esine, seda ala saab teha lihtsalt oma lõbuks. Minu treeningutel käib ka palju tütarlapsi, sest trenn on intensiivne ja aitab hästi vormis hoida.

Kehalise kasvatuse tunnid koolides - kellel neist kasu on?
Praegusel hetkel on koolis kehalises kasvatuses võrdselt kõigi jaoks ühed ja samad normid. Arvan, et inimeste vaimsed ja ka füüsilised võimed on väga erinevad ning igasse inimesesse peaks suhtuma individuaalselt. Kehaline kasvatus peaks olema suunava iseloomuga ja aitama rohkem inimesel valida talle sobivat spordiala. Selle tulemusel peaks paranema ka üldised füüsilised tulemused, tean seda oma kogemusest.

Räägitakse, et tänapäeval toime tulla, peab treener oma ala miljonärist fanaatik olema. Millega sina oma leiba teenid?
Miljonär pole ma kindlasti, fanaatik aga küll! Riik ega omavalitsus pole praeguse hetkeni toetanud rahaliselt ei mind ega ka klubi, kus treenerina tegutsen. Nii treeneritöö kui ka võistlusspordi kõrvalt olen pidanud paralleelselt töötama ka kuskil mujal, et ära elada. Just sellepärast olen praeguseks ise võistlusspordist loobunud. Kickboxingus võivad mehed võistelda kuni 45 eluaastani. Olen praegu 30, võiks veel proovida! Hetkel töötan kasiinos krupjeena aga kunagi olin pikka aega erinevates restoranides kelner. Preagune töö sobib lihtsalt ajaliselt kokku treeneritööga.

Mida oled Sa turvatöötaja, baarmani ja krupjeena töötades õppinud, mis tuleks riigikogus kindlasti kasuks?
Tänu eelnevatele kogemustele kelnerina on mul võõraste inimestega päris lihtne suhelda. Olen nende aastate jooksul teenindanud paljusid tuntud inimesi ja poliitikuid. Töö kasiinos on loonud laiema pildi mängusõltlaste probleemist. Tegelikult algavad probleemid peamiselt töölt või kodust. Mõned tulevad kasiinosse, sest on kodus naisega tülli läinud, mõned on materiaalselt nii hästi kindlustatud, et otsivad hasarti ja põnevust. Mul on üks kristlasest sõber, kes ka kunagi käis kasiinodes ja ütles, et see täitis ajutiselt tühjust tema sees. Praegu on ta korralik kahe lapse isa.

Mille poolest Sa teistest kandidaatidest tugevam oled?
Minu eesmärgiks on see, et Reformierakonnal läheks valimistel väga hästi. Ma ei võistle teiste erakonna liikmetega ja suunan energia selleks, et erakonnal läheks hästi. Arvan, et inimene, kes loodab vaid enda peale, väsib kiiremini kui see, kes usub jumalat.

Millise ala seandusandlust esimesena muutma hakkaksid?
Üritaksin legaliseerida prostitutsiooni. Mitte sellepärast, ma seda pooldaksin – ei, vastupidi! Arvan, et prostitutsiooni kaotada on võimatu. Sama hästi võiks ju ära keelata alkoholi, tubaka ja kasiinod. Prostitutsiooni legaliseerimisega ei läheks sellest laekunud tulu riigikassa asemel kuhugi mujale. Inimesed, kes selle õnnetu elukutse valinud saaksid mingigi sotsaalse garantii ja turvalisuse. Praegusel hetkel on tegu inimkaubanduse ohvritega, kellel pole mingeid õigusi.

Milline on kõige suurem vale, mida oled enda kohta kuulnud või lugenud?
Minu kohta on netis ja ajakirjanduses liikunud igasuguseid müüte. Absurdseim on see, et olen kinni istunud (Delfi) ja et olin eelmistel valimistel erakonna poolt kutsutud häältemagnet (Kroonika). Vastuseks tooksin kaks fakti: kohtulikult karistatud inimesed ei tohi Eestis kasiinos töötada ja minu eelmise kandideerimise ajal ei tehtud mulle mingit kampaaniat. Paljud inimesed ei teadnudki, et ma üldse kandideerin.

Jekaterina Ljubobratets

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar