kolmapäev, 1. juuli 2009

Pensionäre ei tohiks toetada noorte arvelt!
Postitas: Talis Kitsing. Aeg: 01.12.08 00:00. Kommentaare pole.
Ilmus ajalehes "Pealinn" Kuulsin hiljuti, et Tallinna linnavalitsus plaanib suurendada pensionäridele makstavat toetuse summat. Mul ei ole selle vastu absoluutselt midagi, aga kelle arvelt see raha võetakse? Mul on endal pensionärist vanaema, kelle eest ise üüri tasun. Aga ma ei võta seda raha kellegi teise taskust, vaid maksan selle ise kinni. Tahan selle kõigega öelda, et pensionäridele makstav toetus ei tohiks tulla noorte arvelt. Aga kui vaadata praegust Tallinna linnavalitsust, siis just selline mulje paraku jääb. Olen treenerina noori treeninud kuus aastat, seitsmes käimas. Peale minu spordiala tegeletakse seal veel paljude teiste spordialadega. Selle aja jooksul pole spordiklubi, kus olen treeninguid läbi viinud, saanud linna poolt mitte mingit toetust. Ometi just on sport see, mis noori õigele teele suunab. Olen omal käel organiseerinud ka tasuta treeninguid. Noored on ju Eesti tulevik. Kui noori ei oleks, siis poleks ka tulevikus pensionäre. Ma mõistan, et Keskerakond püüab oma valijaskonda ehk siis pensionäre ikka endaga hoida, kuid seda ei tohiks teha noorte arvelt. Ka minu vanaema oli varem Keskerakonna kindel valija, viimastel valimistel on ta aga Reformi poolt hääletanud. Tänase päeva seisuga olen treeninud sadu noori, mitmed on tulnud Eesti meistriks ja paarist on saanud treenerid. Üks õpilane aga tuli paar aastat tagasi maailmameistriks, kuni tänase päevani pole ei tema ega ka klubi saanud selle eest mingit preemiat. ­Püüdsin omal käel viisakalt ­preemiat küsida, kuid Keskerakonda kuuluv abilinnapea ­ütles, et Tallinn ei maksa preemiat noortele ja nende treeneritele, vaid kutsub nad korra aastas raekotta vastuvõtule. Mulle meeldib väga Tallinna vanalinn, aga kas raekotta kutsumine peaks tõesti panema kedagi noori treenima. Siinkohal tahan mainida ära, et olen staa?ikas doonor, hiljuti käisin verd annetamas 50. korda. Seoses sellega on mind viimastel aastatel kutsutud raekotta vastvõtule. Ma ei anneta verd sellepärast, et käia seal vastuvõtul, ka noori pole siiani treeninud mingil omakasu eesmärgil, aga ma arvan , et Tallinna linnavalitsus peaks rohkem väärtustama noorte sporti. Plaanin lähitulevikus treeneriameti maha panna. Teen seda arstide soovitusel. Mul on esinenud erinevaid tervisehäireid nagu unetus ja mälu halvenemine. Olen konsulteerinud erinevate arstidega ja kõik on andnud mulle ühe ja sama vastuse: Te olete üle töödanud! Selleks, et rahaliselt hakkama saada, pean lisaks treeneritööle teenima lisa. Töötan tihti öösiti, sest sellise graafiku kõrvalt saan noori treenida. Öötöö on samuti tervisele kahjulik. Sellega seoses plaanin vahetada põhitöökohta ja loobuda treeneritööst. Loodan, et järgmine Tallinna linnavalitsus hoolib noortest rohkem.Talis Kitsing, treener

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar