kolmapäev, 1. juuli 2009

Madal enesehinnang on see, mis paneb teist inimest mõnitama!
Postitas: Talis Kitsing. Aeg: 13.03.09 00:00. Kommentaare pole.
Ilmus portaalis Lass 24Autor: Talis KitsingToimetas: Kadi Mumma
Oma esimese intervjuu andsin ma 2002 aasta augustis Päevalehele.Vaata http://www.reform.ee/kandidaat/taliskitsing/artiklid&nID=300 .Sellel lool polnud netis mitte ainsatki kommentaari. Esimest korda sain omal nahal kommentaatorite viha tunda, kui eksisin ära Baari saatesse. Ise pole ma kunagi netis anonüümselt kedagi kommenteerinud. Samuti ei lasku ma arutellu anonüümsete inimestega. Kui kuskil on kommentaari pannud Baari-Talis, siis see pole minu kirjutatud, sest ma lihtsalt ei nimeta ennast nii ja tegelikult ei tee ma seda ka oma nime alt. Ma ei tea miks, mul puudub soov netis oma arvamust kommentaarides avaldada. Öeldakse, et kõik, mida teistele teed tuleb endale tagasi. Ma olen teinud kunagi palju halba, aga netis pole ma kedagi laimanud. Aga kunagi sai kõvasti inimesi taga räägitud küll. Õppisin seda oma sõpradelt. Alati oli kombeks taga rääkida seda, keda hetkel seltskonnas polnud.Või seda, kes just lahkus seltskonnast. Ilmselt klatšin ma praegugi, aga kindlasti tunduvalt vähem, kui nooruses.
Mul isiklikult pole netikommentaatorite tõttu eriti tuju langenud.Erinevalt kollasest meediast. Osa kommentaaridest on ju tõsi ja see, mis pole tõsi lihtsalt ei häiri mind. Ma olen iga aastaga järjest rohkem hakanud oma elu elama.Ja tegelikult on mul lausa kahju nendest inimestest, kes teiste elu elavad.Usun, et iga inimene heidab hommikul enne kodunt väljumist pilgu peeglisse ja vaatab, kas kõik on ikka korras. Kahjuks pööravad inimesed palju tähelepanu oma välimusele, aga mitte sisemusele. Kui inimesed suudaksid ka vaimses mõttes peeglisse vaadata ja oma puudusi näha, oleks ka maailm palju positiivsem.Usun siiralt, et see millisena me maailma näeme sõltub palju sellest, millised me ise oleme. Arvan,et mida objektiivsemad oleme me enda suhtes, seda paremini näeme me ümbritsevat maailma. Piiblis seisab: Mt 7:3 Aga miks sa näed pindu oma venna silmas, palki iseenese silmas aga ei märka? Mt 7:5 Sa silmakirjatseja, tõmba esmalt palk oma silmast välja, ja siis sa näed pindu oma venna silmast välja tõmmata!
Ma pean ausalt tunnistama, et mul on endaga veel väga palju tööd teha, mul lihtsalt pole teiste jaoks aega. Kellegi lolliks sõimamine ei tee mind targemaks. Kedagi paksuks sõimamine ei kuluta mu kehakaalust grammigi. Muuseas, ma olen paksuks läinud. Enamus inimesi, kes spordi pooleli on jätnud võtavad kõvasti kaalus juurde.Aga ma luban, et hakkan ennast uuesti liigutama. Mulle tundub, et elu on nagu jalgratta maraton, kus osa inimesi on pühendunud ainult sõidule aga mingi osa sellele,et teistele kaikaid kodaratesse visata. Kui raisata oma väärtuslikku aega siin ilmas kaigaste loopimisele siis ei jõua ju väga kaugele. Ei ole ju võimalik kiiresti sõita ja samal ajal kaikaid kodaratesse loopida. Ja kui keegi on Sulle visanud kaika kodarasse, siis on ju kõige kasulikum kohe edasi sõita, sest raisata aega jagelemisele kaika mehe või naisega pole väga kasulik. Aeg ju tiksub. Tean, et andestada pole kerge kuid usun siiski,et parim kättemaks on andestus. Piiblis seisab Roomlaste kirjas: Rm 12:20Veel enam: “Kui sinu vaenlane nälgib, toida teda, kui tal on janu, anna talle juua, sest seda tehes sa kuhjad tuliseid süsi tema pea peale!”
Usun,et inimesed, kes teevad teistele kurja saavad nii või teisiti oma karistuse.Tulles tagasi netis kommenteerijate juurde tahan öelda seda, et ma arvan, et need inimesed pole eriti õnnelikud.Olen mõnda inimest kõrvalt jälginud, kes netis kommenteerivad.Käisin kunagi arvuti kursustel ja mu pinginaabriks oli üks tuntud raadioajakirjanik (teda pole enam elavate kirjas) ja ta kommenteeris Aleks Lepajõed. Kommentaar oli ,et peaks ka vist vargaks hakkama. See ajakirjanik oli just jäänud töötuks. Ilmselt kibestunud. Minu teada ta enne surma ei saanudki enam raadiotööle. Ükskord olid mul tööjuures (olen kasiinos diiler) noored kutid laua taga. Nende seltskonnas oli üks noormees, keda tögati kogu aeg. Ja just tema hakkas rääkima Bussi sarjas osalenud tüdruku enesetapust. Aga seda väga nilbes formaadis. Ta ütles, et teate see paks, kes Bussi saates oli hüppas ennast surnuks. Ja teate, mis ta enne seda tegi. Ta helistas ühele teisele seal saates osalenud inimesele ja ütles, et pane mu reidi konto kinni. Oli ikka eriline loll. Ma tegin ükskõikset nägu, kuid mul kindlasti polnud ükskõik, püüdsin mõista seda kutti. Tegelikult oli see kutt ju ise allasurutud seisus. Tema madal enesihinnang oli see mis pani teda teist inimest mõnitama.
Mis puutub sellesse tüdrukusse siis ma ostsin selle lehe, kus tema surmast kirjutati. Sõitsin trolliga tööle ja pisarad voolasid mul silmadest. Ma küll ei tundnud seda tüdrukut, kuid mul oli väga kahju. Sellepärast tundsin suurt meelepaha, kui see allasurutud noormees temast halvasti rääkis. Ma ei nuta väga tihti, keskmiselt kord kahe-kolme aasta jooksul. Ma arvan,et see tüdruk mitte ei teinud enesetappu vaid ta mõrvati. Ja seda tegid netikommentaatorid. Sellest ka põhjus miks ta palus kellegil teisel oma reidi konto sulgeda. Eks naistel ole nõrgem hing, kui meestel, mäletan, et meiegi tüdrukud Baarist olid väga kurvad peale esimeste kommentaaride sisuga tutvumist. Mehi see vist eriti ei kõigutanud. Kolmas näide on ühest inimesest, keda tean. Ta on ligi neljakümne aastane täidlane inimene, kes üksi kasvatab oma last. Ta on öelnud,et ühiskond on haige ja ka seda,et elul pole mingit mõtet. Tema lemmiktegevus on netis oma arvamuse avaldamine. Ma ei tea täpselt, mida ta seal kirjutab, aga ma tean, mida ta mulle räägib. Ta räägib halba paljudest avaliku elu tegelastest. Aivar Riisalu ei tohiks üldse olla Riigikogu liige. Mina jälle vastu, et ta on rahva esindaja ja väga populaarne. Tema jälle mis poliitik see selline on. Anu Saagim pole tema arvates mitte keegi. Birgit Õigemeel olevat elutu inimene. Seevastu Luisa Värk talle meeldib.Ta võrdleb nende lauluoskust ja leiab,et Birgit ei oska üldse laulda.Ta kuidagi samastub Luisaga. Ütleb,et Luisa on isiksus. Ja peab netis ägedat võitlust Luisa eest. Mulle isiklikult meeldivad mõlemad. Aga ma ise ei kirjuta tegelikult ka positiivseid kommentaare. Ma ei tea miks, aga ma ei viitsi. Ja kui netis minu lemmikuid või lausa tuttavaid sarjatakse siis ma ka ei tee sellest välja. Mina ju tean millised nad on. Mitte ükski kommentaar ei langeta nende väärtust minu silmis. Ma arvan, et netikommentaatorid on õnnetud inimesed, kes saavad rahulduse kellegi mahategemisest.Arvan,et sellest saadav rahuldus on võrreldav püksi kusemisega, ainult korraks on soe.
Mitte kellegi elukvaliteet ei tõuse sellest. Kui inimesed tegeleksid rohkem oma kivist südametega siis oleks maailm palju ilusam paik.Minu jaoks on vaimseks peegliks Piibel. See aitab mul näha ennast ja seda kui ebatäiuslik ma olen.Kuigi viimase kümne aastaga on olukord päris palju muutunud, siis ikkagi on mul veel väga palju vaja vaimselt kasvada.Eestis räägitakse palju sellest,et haridus on tähtis. Mina arvan,et inimesed peaksid rohkem oma hinge harima.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar